طراحی جسورانه دفتر مرکزی باشگاه اث-میلان در ایتالیا

 

دفتر مرکزی جدید باشگاه اث-میلان که در سال 2014 افتتاح شده توسط دیزاینر مطرح ایتالیایی فابیو نومبره انجام شده که خود از طرفداران پروپاقرص این تیم فوتبال است. فابیو نومبره در طراحی دکوراسیون داخلی این مجموعه ی 10.000 متری، از رنگ های اصلی این تیم، قرمز و مشکی، در شکل های گرافیکی، مبلمان و اکسسوری ها در هفت طبقه ی سرتاسر این ساختمان استفاده کرده است.

این ساختمان شامل طبقات اداری و دفاتر مدیریت، رستوران، طبقه تجاری و فروشگاه و همچنین موزه ی یادبود های ارزشمند این باشگاه ورزشی است.

این پروژه که با شراکت گوگل اجرا شده ، در قسمت موزه میزبان نمایشگاه ها و گردهم آیی های مختلف می باشد. فابیو نومبره برای افزایش جذابیت و کارایی این محیط نمایشگاهی در طراحی خود ، المانهای تعاملی متفاوتی را ایجاد کرده است.

در یک سالن مجزا از این ساختمان پرتره های بازیکنان تیم به همراه سوابق مسابقه ای و سایر اطلاعات آنها به نمایش درآمده است. در بخشی دیگر، مجسمه ای غول پیکر به ارتفاع سه متر از کاپ جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا ساخته شده که شکوه و عظمت این جایزه ارزشمند را به خوبی به فضا منتقل کرده است.

یکی از جذاب ترین قسمت های این ساختمان فروشگاهی است که با مجسمه های بزرگ درحال دویدن و توپ های فوتبال تزیین شده است. همچنین، دیوارهای مختلفی در طبقات اداری، اتاقهای کنفرانس و مکان های استراحتی  این ساختمان با تصاویر لحظات سرنوشت سازی از بازی های این تیم پوشیده شده تا خاطره این نقاط عطف و تعیین کننده را حفظ کند.

نمای بیرونی این ساختمان مورب با حلقه های متحدالمرکز قرمز و سیاهی طراحی شده است که از بالاترین نقطه  سرچشمه می گیرند. سایه های سیاه بازیکنان فوتبال در امتداد لبه سقف قرار گرفته اند و انگار به سمت گوشه بالایی در حال دویدن هستند. استفاده ای فیگورهای انسانی از ویژگی های تکرارشونده در طراحی های فابیو نومبره است.

فابیو نومبره همچنین در زمینه طراحی محصول بخصوص مبلمان تخصص دارد. او ده ها پروژه طراحی محصول، نمایشگاه و جایزه بین المللی دارد و با معتبرترین برندهای مبلمان و روشنایی در اروپا همکاری می کند.

او خود را وقف پروژه هایی برای مصارف عمومی مانند رستوران ها ، کلوپ های رقص و مغازه ها ، در ایتالیا و خارج از کشور می کند. فابیو نومبره به سبب موفقیت کم نظیرش در دیزاین آبجکت ها و مبلمان هایی منحصر به فرد به شهرت رسیده است.
مهارت نومبره در کار دیزاین، در تفسیر مجدد مفهوم فضا برای ایجاد چیدمانهای مسحورکننده و جان بخشیدن به فرم های جدید ابراز شده است.