طراح: جناب آقای رضا مفاخر-گروه معماری زما، موقعیت: کیش-ایران ، سال 1395

برج های دوقلوی کیش بلندترین بناهای جزیره ی زیبای کیش است که در زمینی به مساحت ۱۵ هزارمتر مربع در نزدیک ترین فاصله با ساحل مرجانی بنا شده است. موقعیت قرارگیری این برج به گونه‌ای است که واحدهای مسکونی مشرف به پلاژ و ساحل ورزش‌های آبی است. در طراحی داخلی واحدهای مسکونی در حالیکه هر سه واحد حرف مشترکی برای گفتن دارند، هر کدام داستانی مجزا و جداگانه را روایت میکنند، تلاش طراح بر این بوده است که با تعریف فضاهای مینیمال و فاقد پیچیدگی ؛ فراغت، تفریح و تجربه‌ اقامتی به یاد ماندنی را برای مخاطب فراهم آورد. نورهای محیطی مانند آباژور و چراغ‌های رومیزی فضای دلنشینی را در هنگام شب برای ساکنان فراهم آورده است.رنگ‌های به کار رفته، با تاکید بر عناصر طبیعی اقلیم حاکم و ترکیبی از آبی های آسمان و دریا به عنوان بستر طبیعی پروژه درنظر گرفته شده و با استفاده از عناصر رنگی، کنتراست ظریفی در فضا ایجاد شده است.

مبلمان هر سه واحد متناسب با هر فضا، از میان برندهای برتر دنیا که توسط طراحان مشهوری همچون کریم رشید(Karim Rashid)، اوکی ساتو (Oki Sato) و … طراحی شده است انتخاب و جانمایی شده‌اند.انگیزه و جذابیت شکل‌گیری این پروژه که تجربه جدیدی برای طراح در مجتمع‌های مسکونی است، متفاوت از سایر پروژه‌های شکل گرفته با خواسته‌های استفاده‌کننده نهایی فضا بوده است. این بار طراحی و فضاسازی برای گروهی از مخاطبین یک قشر خاص است که پیش از آنکه اراده کنند، با فضایی که مطلوب نظر آنان است مواجه شوند و آن را انتخاب کنند.

 

طراح: جناب آقای رضا مفاخر-گروه معماری زما، موقعیت: کیش-ایران ، سال 1395 برج های دوقلوی کیش بلندترین بناهای جزیره ی زیبای کیش است که در زمینی به مساحت ۱۵ هزارمتر مربع در نزدیک ترین فاصله با ساحل مرجانی بنا شده است. موقعیت قرارگیری این برج به گونه‌ای است که واحدهای مسکونی مشرف به پلاژ و […]