طراح : استودیو حریری و حریری ، کارفرما: رامین وارسته، موقعیت: لواسان ، سال: 1395، جایزه: ساختمان سال ایران در سال 1395

این ویلا در یک زمین تپه ای شیب دار در شهر لواسان که سی دقیقه با مرکز تهران فاصله دارد، واقع شده است. از مرتفع ترین قسمت این ملک، منظره ی زیبایی از رودخانه ی جاجرود و رشته کوه های با شکوه البرز به چشم می خورد. درِ ورودی این ویلا در قسمت پایین این تپه ی شیب دار می باشد. یک دیوار حایل سنگی 30 درجه ای، محدوده ی این زمین را از سمت غرب با ویلای مجاور مشخص می کند.
ساختمان اصلی ویلا شامل یک اتاق خواب والدین، دو اتاق خواب برای فرزندان، یک فضای خانوادگی جهت تماشای تلویزیون، تراس ها، نشیمن، ناهارخوری، آشپزخانه، اتاق بازی، فضای بیرونی و داخلی بزرگ و استخر شنا است. همچنین یک خانه مستقل برای میهمان شامل یک اتاق خواب، نشیمن و ناهارخوری و آشپزخانه ای کوچک طراحی شده است.

همچنین درکنار این فضاها یک اتاق سرایداری بالای پارکینگی با ظرفیت دو خودرو، یک آسانسور و نیز یک راه پله ی رو باز که تمام طبقات و قسمت ها را به هم متصل می کند، طراحی شده است. در قسمت شرقی ملک، یک باغ چمن کاری شده با یک آلاچیق برای صرف چای به همراه محوطه ی اضافی پارکینگ برای مهمانان در سطح جاده وجود دارد که از طریق یک پل روباز از روی راه پله ی روباز به سمت غربی متصل می گردد. در این پروژه از برخی محصولات وارداتی شرکت طرح زندگی پرتو استفاده شده است.

طراح : استودیو حریری و حریری ، کارفرما: رامین وارسته، موقعیت: لواسان ، سال: 1395، جایزه: ساختمان سال ایران در سال 1395 این ویلا در یک زمین تپه ای شیب دار در شهر لواسان که سی دقیقه با مرکز تهران فاصله دارد، واقع شده است. از مرتفع ترین قسمت این ملک، منظره ی زیبایی از […]